Rozczarowująca, ale zrozumiała decyzja. Być może ten kompromis wyjdzie grze (a przy okazji i nam) na dobre.
Gran Turismo Sport zapowiada się świetnie – ma potencjał, by stać się jedną z najlepszych gier wyścigowych obecnej generacji. Ale gdy wydawało się już, że możemy mieć do czynienia z niezwykle realistycznym symulatorem człowiek odpowiedzialny za tę serię, Kazunori Yamauchi, przekazał informację, która może rozczarowywać – w grze zabraknie zmieniających się warunków atmosferycznych oraz cyklu dnia i nocy.
W Gran Turismo Sport oprawa wizualna nie pozostawia zbyt wiele do życzenia, ale okazuje się niestety, że krajobraz nie będzie zbyt dynamiczny. Taka decyzja może rozczarowywać, ale też zaskakiwać – tym bardziej, że właściwie przyzwyczailiśmy się do tego, że jest to już standard. Dlaczego więc ekipa Polyphony Digital tak właśnie postanowiła?
„Zdecydowaliśmy się na brak dynamicznych zmian pogodowych w trakcie wyścigu, aby poprawić ogólną jakość oprawy wizualnej oraz zwiększyć płynność animacji” – tłumaczy Yamauchi. Producent dodał, że gracz będzie mógł jednak ustalić porę dnia przed rozpoczęciem wyścigu, a więc nadal będzie można jeździć w dzień i w nocy, o zmierzchu i o świecie.
Biorąc pod uwagę fakt, że poprzednie części Gran Turismo faktycznie miewały problemy z płynnością, być może takie ograniczenie faktycznie wyjdzie odsłonie Sport na dobre. Z drugiej jednak strony – hej, przecież to miał być pokaz możliwości konsoli PlayStation 4. Ale cóż, na efekty (miejmy nadzieję jak najlepsze) musimy poczekać do 16 listopada – na ten dzień planowana jest premiera gry.
Źródło: VG247
Komentarze
73Nie ma czegoś takiego, jak za dobry sprzęt, kompromisy są potrzebne zawsze. Sztuka w wybraniu rzeczy ważnych i ważniejszych.
https://www.youtube.com/watch?v=3n1WTytK1Dw
Takie GT3-4 wyglądało KAPITALNIE jak na swoje czasy, bo właśnie polyphony było mistrzem w robieniu kompromisów i ukrywaniu mało istotnych rzeczy. Człowiek dopiero z czasem dostrzegał, że te odbicia na karoserii oświetlenie aut były sztuczne, że np. nie było też tekstur i wymodelowanych i wnętrz aut (odpowiednio przyciemnione szyby to zakrywały, a mało tego dawały jeszcze bardziej realistyczny odbiór grafiki). To samo trasy, oświetlenie i cienie nie było obliczane, a zapisane na teksturach.
Przy ps3 polyphony chciało już odejść od tych kompromisów, ale moim zdaniem niepotrzebnie. Co z tego, że auta miały real time oświetlenie, super detale nawet wnętrz kokpitów nawet w czasie wyścigu, czy dynamiczne oświetlenie na trasie, jak suma wszystkiego efekt końcowy nie zawsze robił dobre wrażenie, często gra wyglądało po prostu PŁASKO.
Moim zdaniem zmienne warunki pogodowe i pory dnia nie są absolutnie potrzebne bo np. w gt6, wyglądało to strasznie komicznie, gdy się tak szybko zmieniały pory dnia i warunki na drodze. Wystarczy, gdy przed wyścigiem będzie można ustawić warunki pogodowe, więcej nie potrzeba, a mocy sprzętu nigdy nie jest za wiele, aby nie oszczędzać (tym bardziej, że gran turismo celuje w 1080p i 60fps i to pewnie bez dynamicznego skalowania rozdzielczości jak w forzy 6).
O wolumetrycznych chmurach na licencji truesky
http://simul.co/truesky/
z Drive Club można już zapomnieć.
Smutne ale prawdziwe, miało być 1080@60FPS a jak jest to wszyscy wiemy. PS4 / Xbox One to najgorsza generacja pod względem gier (indyki indyki indyki, remastery, płatne multi) itd.. Ponadto obecną generację zabijają jej podzespoły.
Do tego ten brak normalnej kariery...
Wolałbym remaster gt6.
A co z pogodą?
"W Gran Turismo Sport oprawa wizualna nie pozostawia zbyt wiele do życzenia, "
Proszę to poprawić na:
"zapowiada się marnie" i "będzie rozczarowanie i przeciętniak"
"oprawa wizualna to poziom PS3"
------
Pozwolę sobie jeszcze raz podlinkować do opinii osób które grały:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-19-gt-sport-preview
Klasycznie dźwięk do 4liter.
"Even more disheartening, it's hard to hear the difference. I tried some of the noisier cars available in the current build, and the GT3 458 Ferrari droned rather than screamed, the Corvette whined rather than rumbling the earth as it does in real life."
No to może przynajmniej nie podziela losu GT6 z PS3 - to jest bardzo marnego frameratu?
No cóż niestety nie - chrup-chrup-turisno klasycznie nie potrafi (w przeciwieństwie do Forzy) utrzymać 60 klatek...
"There are some neat new GT3 cars, and taking the fresh Audi R8 around the Nordschleife is a pretty electric experience, even if the frame-rate chugs with 19 other cars on the circuit. Hopefully there's room for optimisation on what's always felt like a stopgap for the series before a Gran Turismo 7 proper."
No ale nie ma co płakać - do premiery trochę czasu wyjdzie PS4 Neo i będzie sprzęt na którym auta "standardy" z PS2 będą chodzić w (prawie) 60fps.
Przyrównam to do pc, ktoś wysnuwa tezę że albo to wina optymalizacji gry albo wydajności podzespołów rozpętuje się burza, padają linki z innych portali z benchmarków itd.
Ta sama teza w dziale konsolowców i post dostaje spam
minusowych łapek, zero dyskusji, zero linków Ci ludzi po prostu minusu ją bo ktoś powiedział coś nawet nie złego, ale postawił znak zapytania nad wydajnością konsoli.
Zawsze były conajmniej 2 wersje na jedną konsolę (1 i 2 na PS1, 3 i 4 na PS 2, 5 i 6 na PS3) więc poczekajmy na kolejną wersję, która będzie "High Endowym" Gran turismo... Zapewne już na nowym PS ;)